Folkekirken er også på plejehjemmet

Præsten - både for beboere og pårørende

Sognepræsten fra Sankt Hans Kirke er tilknyttet Rytterkassernen og ønsker at stille sig til rådighed for både beboere og pårørende - uanset om man er medlem af folkekirken eller ej.

Gudstjeneste

Sidste tirsdag i måneden kl. 14:30 afholdes en kort gudstjeneste i havestuen. Der er fokus på genkendelighed og enkelthed med velkendte salmer, klar formidling og et fadervor.

Besøg på stuen

Efter aftale kommer præsten gern epå besøg på stuen fx i tilknytnig til den månedlige gudstjeneste. Besøget kan være en snak, mulighed of rnadver eller måske "bare" et fadervor, når andre ord ikke slår til. Kontakt enten præsten direkte eller aktivitetslederen,.

Samtale

Som pårørende kan det bringe mange følelser i spil at overgive sine kære til et andet hjem end det vante derhjemme. Præsten kan være en god samtalepartner med fuld tavshedspligt. En samtale kan lette og kan foregå enten på Rytterkassernen, på præstens kontor eller i hjemmet. Kontakt præsten direkte.

Den sidste tid

Har du spørgsmål omkring den sidste tid og begravelse/bisættelse, er du velkommen til at kontaktepræsterne - enten os ved Sankt Hans Kirke eller i hvilket somhelst sogn. Og husk: Det kan være en hjælp at få talt så meget som muligt igennem med ens kære.

Kirketaxa

Ønsker en beboer at deltage i en søndagsgudstjeneste i Sankt Hans Kirke, og ikke kan komme derhen på egen hånd, er det muligt at bestille en kirketaxa. Giv besked til aktivitetsmedarbejderne senest torsdagen før.

Besøgstjenesten

Sankt Hans Kirke har en fleksibel besøgstjeneste, hvor vi efter behov forsøger at formidle til nogle af menighedens frivillige. Har du som pårørende brug for, at enten du selv eller din nærmeste på Rytterkassernen får et besøg, forsøger vi gerne at hjælpe med en kontakt.

Kontakt kirke- og kulturmedarbejder Edel Juul Nielsen.

Klik på HER og se kontaktoplysningerne på kirkens ansatte